Voorbereidingen worden getroffen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisa Kuiper - WaarBenJij.nu Voorbereidingen worden getroffen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisa Kuiper - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen worden getroffen

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

12 Juli 2015 | Nederland, Amsterdam

Over 6 dagen is het zover, dan vertrek ik voor 5 weken richting Zuid-Afrikal.Hier zal ik 4 weken vrijwilligerswerk gaan doen en nog 1 week rondreizen langs de Garden route.

Nu alle schoolstress voorbij is, en mijn reis wel heel dichtbij komt, is het tijd dat er voorbereidingen worden getroffen. Daar hoort natuurlijk ook een blog bij waarop jullie mij kunnen volgen.

Dankzij Activity international ben ik geplaatst op een basisschool in Kaapstad. Tijdens mijn periode als vrijwilliger zal ik hier sportlessen gaan geven en gaan helpen met andere dagelijkse taken. Dit kan van alles zijn, helpen bij andere lessen of gewoon kleine klusjes doen. Ik kan geen volle dagen sportlessen gaan geven omdat er niet zo veel uren zijn dat deze lessen gegeven worden.

Omdat ik graag ook iets blijvends achter wilde laten op de school leek het mij leuk om een koffer met sportmateriaal mee te nemen naar Kaapstad. Zij zijn daar natuurlijk minder luxe gewend dan hier, dus ik wilde graag wat nieuw materiaal voor ze meenemen. Het probleem was alleen dat dat erg veel geld ging kosten. Maar dankzij de stichting Amazing Children, die de kosten voor de extra koffer hebben gedekt, kost het vervoer van het materiaal mij in ieder geval al niks. En verder heb ik ook van een aantal familieleden en vrienden een sponsoring gekregen op verschillende manieren, onwijs bedankt hiervoor! Dankzij deze sponsoring heb ik al heel wat materiaal kunnen kopen (Voetballen, volleyballen, tennisballen, trainingsladders, pionnen). Mijn budget is nog niet helemaal op, dus er zal nog meer bij komen. Maar ook zal ik een gedeelte nog meenemen naar Kaapstad, zodat ik op het project kan vragen of er iets is dat zij nog specifiek nodig hebben, en dat ik dat daar kan gaan halen.

Ik zal tijdens mijn verblijf in een vrijwilligershuis slapen. In dit vrijwilligershuis kunnen vrijwilligers van over de hele wereld zitten. Als het goed is heb ik daar ook een internetvoorziening, dus ik zal jullie regelmatig op de hoogte proberen te houden!

  • 15 Juli 2015 - 21:53

    Kelly:

    Jeetje wat gaat dat snel Lisa!
    Onwijs gaaf en stoer dat je deze reis gaat maken en daar vrijwilligerswerk gaat doen. En dan denk je ook nog eens aan een goede inzamelingsactie voor daar!
    Ik ga je zeker volgen, ik ben benieuwd naar al je avonturen.
    Veel succes en ook veel plezier daar!
    Liefs xx kelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Deze zomer vertrek ik richting Kaapstad om daar 4 weken als vrijwilliger op een sportproject te werken, vervolgens ga ik nog 1 week een tour langs de Garden Route doen

Actief sinds 19 Juni 2015
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 3600

Voorgaande reizen:

18 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Vrijwilligerswerk in Kaapstad

Landen bezocht: